Track Regenerative Medicine and Technology

In samenwerking met de faculteit Geneeskunde van Universiteit Utrecht hebben we een speciale Master’s track ontwikkeld, genaamd Regenerative Medicine and Technology. Deze speciale master’s track, die gestart is in september 2012, heeft als doel om de nieuwe generatie wetenschappers en ingenieurs op te leiden in de regeneratieve geneeskunde en technologie.

Dit snel opkomende, multidisciplinaire vakgebied heeft een significante impact op huidige en toekomstige gezondheidszorg. Het combineert de expertise van beide universiteiten, en biedt vakken aan over moleculaire celbiologie, biomaterialen, beeldverwerkingstechnieken, computermodelleren, bioreactortechnologie en translationeel onderzoek.

Leerdoelen

De mastertrack Regenerative Medicine and Technology is een individueel verdiepingstraject en beoogt gespecialiseerde kennis, vaardigheid en inzicht bij te brengen op het gebied van Regeneratieve geneeskunde, en voor te bereiden op de beroepsuitoefening als biomedisch ingenieur.

Tijdens deze opleiding leren studenten om problemen en oplossingen modelmatig te beschrijven en om wetenschappelijke experimenten op het terrein van de Regeneratieve geneeskunde op te zetten, uit te voeren en te evalueren. Studenten leren om analyse, ontwerp en realisatie te koppelen en om een bijdrage te leveren aan de wetenschappelijke verdieping op het gebied van de Regeneratieve geneeskunde door het ontwikkelen van fundamentele kennis.

Tijdens de opleiding wordt aandacht besteed aan het leren samenwerken in multidisciplinaire teams. Daarnaast verdiepen studenten zich in de maatschappelijke consequenties van het eigen technologisch handelen en leren ze te reflecteren over de ethische aspecten van de Biomedische Technologie.

Meer informatie over het inschrijven voor de masteropleiding kun je vinden op de pagina ´Inschrijven en samenstellen Masterprogramma´.

Contact

Vragen en opmerkingen kunnen gestuurd worden naar RMT[at]tue.nl of RMT[at]umcutrecht.nl en deze zullen zo snel mogelijk beantwoord worden.