Ruimte reserveren

Als student kun je een werkruimte reserveren om met anderen af te spreken. Of je reserveert jouw persoonlijke studieplek. Voor grotere groepen is het ook mogelijk een zaal te reserveren. Vastleggen van een ruimte kan op verschillende manieren, onder meer via Planon SelfService of Outlook.   

Ben je eerder klaar of heb je een gereserveerde ruimte toch niet nodig? Meld je dan af. Zo kan iemand anders de ruimte gebruiken.  

Een ruimte reserveren 

Je kunt op verschillende manieren een ruimte reserveren. 

Outlook
Als student kun je een ruimte via Outlook reserveren. De reserveerbare ruimtes zijn zowel in Outlook als Planon opgenomen. Je reserveert een ruimte door in een vergaderverzoek op de knop 'locatie' te klikken en de desbetreffende zaal te openen. 

Reserveren met de applicatie Planon SelfService via je laptop 
De Planon SelfService(PSS) is vooral handig als je een ruimte met speciale faciliteiten wilt zoeken en reserveren. Door in te loggen met je TU/e-username en usercode kun je in stappen de studie-/werkplek of overlegruimte reserveren. 

Claimen met de app op je smartphone 
Op het moment van aankomst bij een vrije studie-/werkplek of overlegruimte kun je deze claimen. Dit doe je door de QR code die bij de studie-/werkplek of overlegruimte aanwezig is te scannen met de Planon app op je smartphone of tablet. Als je de studie-/werkplek of overlegruimte eerder verlaat dan gepland, meld je dan met het scannen van de QR code weer af. Deze app dien je vooraf op je mobiele apparaat vanuit je app store te installeren. (Kies Planon Live met het wit met groene icoon.) 

Meer weten? Bekijk dan de intranetpagina van Facility Management Center.

Hulp bij problemen 

Heb je het idee dat er iets niet klopt in BookMySpace of werkt de Planon-app niet goed? Bespreek dit dan met een van je medestudenten of studentenmentor. Kunnen ze jou niet helpen? Stuur dan een mailtje naar ESAhelpdesk@tue.nl of bel +31 (0)40 247 4747. Onze helpdeskmedewerkers helpen je verder.