SFC03 – Plannen & doelen stellen: Heb jij moeite om je studie goed in te richten?

Voor wie?

Jawel, ze schijnen er te zijn, die studenten bij wie perfect studie gedrag aangeboren lijkt, die precies weten waar ze naar toe willen. Echter, voor het merendeel van de studenten is dit vooral een mooi streven. Als dat ook jouw streven is en je daarmee aan de slag wilt gaan,  meldt je dan aan voor deze werkgroep!

Wat levert deelname aan de groep je op?

• Iedereen is anders. In de groep leer je naar je studiestijl te kijken en inzicht te krijgen in wat voor jou werkt. Hoe kun jij je studie het best organiseren? Wat doe je sowieso al goed en waar kan je je aanpak verbeteren? Een kleine verandering kan een groot effect hebben.
  • Je krijgt een beter beeld van je doelen. Als je doelen realistischer en duidelijker worden, kan je je pad er naar toe ook beter vormgeven. Daarnaast wordt studeren dan leuker – of in ieder geval… minder vervelend.

Hoe werkt het?

Hoe ziet jouw studieaanpak eruit? Wat voor gewoontes kunnen je in de weg zitten? Onder begeleiding van een studiemanagement coach ga je samen met medestudenten aan de slag. Je leert reflecteren en vooruitdenken. In wekelijkse bijeenkomsten bespreek je samen je studievoortgang en formuleer je je persoonlijke doelstellingen. Als je dat regelmatig en samen doet, krijg je minder kans het te laten versloffen. We maken duidelijke afspraken en de wekelijkse bijeenkomsten zijn niet vrijblijvend. Dit is de kans om je studiegedrag op een hoger niveau te brengen met als bijkomend voordeel dat je deze vaardigheden vervolgens ook veel breder kunt inzetten.

Aanmelden

Deze groep is een doorlopende groep.  Op deze manier kan je op elk moment instromen. Meld je aan door een intakegesprek te plannen met een studiemanagement coach via deze link.

Gaat jouw voorkeur uit naar een variant met aandacht voor neurodiversiteit, ASS/AD(H)D, klik dan op deze link.