SFC29 - Plannen en doelen stellen voor studenten met ASS en/of AD(H)D

Doelgroep

Studenten met een Autisme Spectrum Stoornis (ASS) of Attention Deficit (Hyperactivity) Disorder (AD(H)D).

Leerdoelen

Studenten met ASS of AD(H)D hebben vaak moeite met het plannen en organiseren van hun studie. In deze werkgroep haken we daarop in. Door het maken van planningen leer je hoe je jouw doelen en deadlines kunt behalen.

Inhoud

Je krijgt uitleg over hoe een goede planning eruit zou moeten zien en gaat daarna zelf aan de slag met plannen. Wekelijks laat je jouw planning voor de komende week zien en evalueer je hoe het de afgelopen week is gegaan. De groep wisselt tips uit om beter en makkelijker te kunnen studeren.

Startdata

De werkgroep is doorlopend, gedurende het hele collegejaar. Je kunt aan het begin van het kwartiel instromen. Aan het eind van het kwartiel wordt bepaald of je het volgende kwartiel doorgaat met de werkgroep of uitstroomt. In principe neemt elke student minimaal twee kwartielen deel.

Aanmelden kan door een Persoonlijke Afspraak (individueel intakegesprek) te maken met een studentenpsycholoog. Stuur daarvoor een mail naar student.psychologists@tue.nl.

Tijdens dit gesprek wordt bepaald of de training inderdaad past bij je hulpvraag. > Maak online een persoonlijke afspraak

Wil je meer weten? Neem contact met ons op via onderstaand contactformulier.

Reageren / Contact