Waar moet ik rekening mee houden als ik mijn inschrijving annuleer?

Als je je inschrijving annuleert en je hebt geen andere inschrijving bij de TU/e dan heeft dat consequenties voor de volgende zaken:

• Studentenreisproduct
  • Studiefinanciering
  • Notebookregeling
  • TU/e account vervalt
  • Afgegeven bewijs betaald collegegeld (BBC) niet meer geldig

Wanneer je geen inschrijving hebt bij een hoger onderwijsinstelling dan heb je geen recht op studiefinanciering of een studentenreisproduct. Indien je deze al had aangevraagd, dan moet je dit zelf bij DUO stopzetten binnen de termijn die DUO daarvoor hanteert om boetes te voorkomen. Meer informatie vind je op de site van DUO. De TU/e is verplicht begin en beëindiging van de inschrijving door te geven aan DUO.

Als je in het bezit bent van een TU/e notebook moet je binnen 5 werkdagen nadat je geen inschrijving meer hebt met de notebook langs gaan bij IMS Services Student. Meer informatie vind je op deze pagina: Notebookregeling - Beëindiging studie.

Let op! 42 dagen nadat je geen inschrijving meer hebt, vervalt je TU/e account en heb je dus geen toegang meer tot je TU/e emailadres, Osiris student of je opgeslagen bestanden in je TU/e account. We raden je aan bijtijds een back-up te maken.

Wanneer je op basis van een bewijs betaald collegegeld (BBC), dat is afgegeven door de TU/e voor de geannuleerde inschrijving, nóg een inschrijving hebt bij een andere hoger onderwijsinstelling dan is het BBC als betaalmiddel voor deze tweede inschrijving niet langer geldig. Het BBC zal worden ingetrokken en we zullen de andere hoger onderwijsinstelling hiervan op de hoogte stellen. Deze hoger onderwijsinstelling zal contact met je opnemen voor het voldoen van het collegegeld bij hen.