Waar moet ik rekening mee houden als ik mijn inschrijving wil beëindigen?

Als je op jouw verzoek wordt uitgeschreven, heeft dat consequenties voor de volgende zaken:

• Studentenreisproduct

• Studiefinanciering

• Notebookregeling

• TU/e account vervalt: meld je aan bij het Alumniportal

• Afgegeven bewijs betaald collegegeld (BBC) niet meer geldig

Vanaf de 1e van de maand volgend op de einddatum van je inschrijving heb je geen recht meer op studiefinanciering of een studentenreisproduct. Deze moet je zelf bij DUO stopzetten binnen de termijn die DUO daarvoor hanteert om boetes te voorkomen. Meer informatie vind je op de site van DUO. De TU/e is verplicht examendata en data van begin en beëindiging van de inschrijving door te geven aan DUO.

Als je in het bezit bent van een TU/e notebook moet je binnen 5 werkdagen na de uitschrijfdatum met de notebook langs gaan bij LIS Services/Student. Meer informatie vind je op deze pagina: Notebookregeling - Beëindiging studie

Wanneer je examen is geregistreerd in Osiris ontvang je automatisch een welkomstmail vanuit het alumnibureau. Vanaf dat moment kun je je via de link in die email aanmelden op het TU/e Alumniportaal. Na registratie wordt je studentemailadres automatisch met 1 jaar verlengd.
Let op! Als je je niet aanmeldt in het portaal, vervalt je TU/e account 42 dagen na de uitschrijfdatum en heb je dus geen toegang meer tot je TU/e emailadres of je opgeslagen bestanden in je TU/e account. We raden je aan bijtijds een back-up te maken. Voor meer informatie over de TU/e alumni community verwijzen we graag naar: www.tue.nl/alumniportal.

Wanneer je op basis van een bewijs betaald collegegeld (BBC), dat is afgegeven door de TU/e voor de inschrijving waar je vanwege behaald diploma voor wenst te worden uitgeschreven, nóg een inschrijving hebt bij een andere hoger onderwijsinstelling dan is het BBC als betaalmiddel voor deze tweede inschrijving niet langer geldig voor het volledige collegejaar. Het BBC zal worden aangepast voor de maanden dat je een inschrijving had bij de TU/e en we zullen de andere hoger onderwijsinstelling hiervan op de hoogte stellen. Deze hoger onderwijsinstelling zal contact met je opnemen voor het voldoen van het resterende collegegeld bij hen.

Wil je meer weten? Bekijk dan ook de tips voor na je afstuderen